Mörkrädd

Pepparspray måste man ha med sig om man går ut efter mörkrets inbrott i Göteborg. Det är som en oskriven lag, fast olaglig. Ikväll insåg jag dock halvvägs till kiosken att jag glömt den hemma. Jag har således blivit för senil-dement för mitt eget bästa. Dags att införskaffa ett set mamelucker och ta in på närmsta ålderdomshem.


En sak jag stör mig på är att alla envisas med att ha mörka kläder på sig när de går ut om kvällarna. Måste de absolut klä ut sig till någon som ser ut att vilja döda dig? Kan inte alla bara komma överens om att ha färgglada mjukiskläder och se ut som något som precis rymt från Blåkulla?

Kommentarer
Postat av: Elias

Jag looovar att ha färgglada kläder när jag och Eero går ute om kvällarna. Trots att min jacka och min mössa är svarta. Jag ska införskaffa ett färgglatt rastningssett att gå omkring i när jag rör mig på Hisingen, för din skull. Eller blir du mindre rädd när du möter en ko?

2008-12-08 @ 14:30:52
URL: http://ftmpojk.wordpress.com/
Postat av: Tessie

Lite tryggare känns det nog allt att möta en ko, men du måste däremot klä ut dig till påskkärring! :)

2008-12-08 @ 16:03:40
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0