Pruttar och vardagsångest

Idag har jag proppat frysen full av prutt-material. Tillsätt bara lite lök så förvandlas jag till en vandrande atombomb.


Sen var jag otroligt vuxen, sådär som senil-dementa gamla tanter på 26 bast endast kan vara, och storstädade så till den grad att jag helt enkelt måste duscha idag för att inte befläcka mitt fina hem. Snacka om att konspirera mot sig själv. Som tur är bäddade jag med svarta sängkläder, så jag behöver i alla fall inte bada hundarna.

Något jag ständigt förundras över är att jag plötsligt mår så mycket bättre när jag förträngt att ta alla dessa piller som min läkare insisterar på att jag måste äta för att orka leva. Det känns ju faktiskt lite motsägelsefullt. Å andra sidan vet jag att jag ständigt drabbas av livskriser utan tabletterna. Man står liksom lite i valet och kvalet mellan två olika alternativ. Det vill säga att må ganska ok de flesta dagar och inte rasa ihop i en ångesthög över att kaffefiltret går sönder vs att kunna vara genuint glad vissa dagar, men också tvingas ligga gömd under täcket i långa perioder när jag åter igen gjort en dinosaurie av ett embryo och livet bara rasar ihop helt oväntat. Nu gör jag visserligen dinosaurier av embryon trots tabletter, men inte alls lika ofta.

Eftersom jag precis tog det sista kaffefiltret är jag glad att jag varit duktig och tagit mina piller. Annars hade jag nog legat under täcket och gråtit nu.

Kommentarer
Postat av: svartsmurfan

Happy happy, joy joy :P

2008-12-03 @ 19:05:56
Postat av: Tessie

Joyjoy, I will, just gimme a toyboy :P

2008-12-03 @ 19:32:00
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: stina

jag slängde in ett gäng påsar pruttmakare för nån dag sen jag med. nu vet jag bara inte vad jag ska göra av dom, jag är alldeles för lat för att göra falafel som jag hade planerat från början och att äta dom i gryta tycker jag är lite äckligt. suck.

2008-12-04 @ 21:48:34
Postat av: Tessie

Stina, du får ta hit dem och låta mig mata dig med lyxmat. :)

2008-12-04 @ 21:53:35
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: mary

ja allvarligt, jag har fan aldrig fisit så mycket som när jag bodde med dej. TJOFLÖJT!!!

2008-12-18 @ 18:27:05
URL: http://livingdisaster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0