Som att åka skoter naken

Ibland önskar jag nästan att jag fötts utan ögonfransar. Som nu, när det är mer än 13 minus ute, och ögonfransarna fryser ihop bara man går utanför dörren. Efter att ha varit ute på kvällspromenad med hundarna i drygt en timme har ögonfransarna frusit ihop så jag är halvblind, och jag är så frusen att det känns som att jag åkt skoter till Kiruna och tillbaka. Naken.

Det här jäkla exjobbet jag sitter med sen då. Jag har korrekturläst alla 37 sidorna, ändrat om texter till höger och vänster, lagt till lite här, tagit bort lite där. Nu behöver jag bara skriva en ynka sida till på min diskussion så är jag helt klar och kan ta jullov till 12 Januari. Men den sidan sitter så långt inne, och tummen så långt upp i röven att jag behöver en kirurg för att få tummen ur. Vart tog motivationen vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0