Torsdag eller söndag?

Idag måste det ytterst troligt vara torsdag. Det tror jag mig veta eftersom dagarna nu i vanlig ordning börjar flyta ihop, och jag är osäker på vilken dag det är. Måndagar är lätta, då går Prison break på TV. Tisdagar är det Ugly Betty, onsdagar Grey’s anatomy. Sen blir det svårt när man är mjukisbyxiserad och mest är hemma hela dagarna och dagarna ser likadana ut. Framåt lördag-söndag börjar jag höra mig för i min omgivning om vilken dag det egentligen är, och blir genast varse om att veckan snart är slut, och det är dags att duscha och göra sig redo för en ny vecka. Den här veckan är dock ytterst skum, då jag duschade redan igår. Det känns som om det borde vara måndag imorgon.

Jag är så ren att det kliar. Jättemycket. Duschcreme med skabb som hemlig ingrediens månne? Dessutom har jag en ren tröja på mig. Ja ni läste rätt. Den är ren. Ingen fläck påminner mig om vad jag gjorde för några dagar sedan. Livet som senil-dement kärring är inte alltid så lätt.


Snart är det dags för den sedvanliga kvällspromenaden a la Blairwitch project. Jag inbillar mig nämligen att mördare och våldtäktsmän inte håller till i skogen när det är mörkt, utan snarare längs någorlunda upplysta promenadstråk, så därför är mina kvällspromenader förlagda i skogen. Där knatar jag fram med hjälp av den skumma belysningen från min pannlampa. Min andedräkt förvandlas till skum dimma a la skräckfilm, och monster och zombies hörs i skogen. Dessa är jag dock inte rädd för, då jag spelat alltför mycket Silent Hill och vet precis hur sådana ska tas.

Kommentarer
Postat av: Elias

Hahaha, har du med dig diverse föremål att slakta zombies med också? ;)

2008-12-04 @ 21:49:16
URL: http://ftmpojk.wordpress.com/
Postat av: Tessie

Oh ja, jag har alltid en motorsåg i fickan. ;)

2008-12-04 @ 21:52:54
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: polly

ååh. finfina dreads!! =) min sambo har åså det =)

2008-12-08 @ 05:06:46
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Tessie

Polly,

tack :)

2008-12-08 @ 16:49:58
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0