Utländska gatuhundar

Idag fick jag nys om en relativt nybildad förening som jag tycker är värd att tipsa om.
Det är en förening som arbetar för att förbättra djurens situation i Rumänien, där djurskydd är nästintill obefintligt. Till skillnad från de flesta andra föreningar som arbetar med utländska djur så fokuserar dock denna förening på att hjälpa djur på plats och försöka arbeta för en förändring i landet, istället för att lägga största engagemanget på att hitta adoptivhem till hemlösa djur.

Absolut inget ont om att adoptera hemlösa djur, jag har själv 4 spanska gatuhundar och en svensk hittekatt. Men det löser ju faktiskt inte problemet på plats, utan ger enbart de specifika djur som får ett nytt hem hjälp. Vilket verkligen är behjärtansvärt i sig, men så länge inte den största kraften läggs på synen och handhavandet med djur i hemlandet så minskar aldrig problematiken kring det obefintliga djurskyddet och alla djur som far illa, och ständigt blir fler.

Nyfikna? Läs mer här: http://www.happytails.se/happytails.html

Jag hoppas verkligen att de lyckas med sin vision.

Kommentarer
Postat av: G

Fin idé! Tackar för länken.

2008-12-13 @ 03:21:05
URL: http://gostauus.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0