Hejdå sommar

I helgen togs det farväl av sommarlovet på Kellys med alldeles för många öl och ett gulligt lammkött att kela med. Idag börjar skolan och det är dags att gömma alkoholen i garderoben och ta på skolflickekostymen, dvs mjukisbyxorna. Det är slut på sommar och roliga tillställningar, nu ska jag plugga matte och bli en skäggig professor. Ingen mer partyprinsessa här inte.


Motivationen får man dock inte på köpet med antagningsbeskeden, så första skoldagen har ägnats åt att storstäda, klippa hundarnas klor, och skriva pillimariska presentationer av mig själv på kursforumen så att alla ska förstå att jag är klassens clown och att det är helt okej att skratta åt mig. Nu funderas det på om det kanske inte är dags för en garderobsrensning. För det är väl inte meningen att man ska ta tag i skolan redan första dagen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0