Kantareller och pingviner

Något jag innerligt hatar, förmodligen mer än män just nu, är löv som ser ut som kantareller. I 2,5 timme har jag gått runt och strirrat på löv. Hundarna däremot som begåvats med luktsinne till skillnad från vissa andra har ätit sig mer än mätta på kantareller. 2 stycken lyckades jag rädda åt mig själv. De var så sjukt små att hundarna antagligen inte tyckte de var värda att lägga energi på.

Sen kikade jag på pingvinerna i Slottsskogen för ett projektarbete i etologi. Pingviner har ett 6 gånger högre bajstryck än människor. Det är rätt häftigt. Tyvärr lyckades jag inte filma någon som bajsade. Skit också, rent ut sagt.

Kommentarer
Postat av: mumrik

Hmmm...kan vara bra att veta om det där med pingviners bajstryck...i fall man skulle få nåt sånt där macgyver moment nångång i framtiden...



Kul läsning...hänger nog kvar en stund och tittar förbi emellanåt...

2009-08-07 @ 21:33:34
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Linn

Kantareller är gott! Men jag har inte sett en enda under mina promenader i skogen. Trots att det tydligen ska finnas sjukt mycket av dem.. Blåbär finns det iaf!

2009-08-09 @ 11:29:33
Postat av: Cissi

Det absolut mest fascinerande med pingviner: bajstrycket! Också glott på gula jäkla löv i en vecka eller så. 10 kantareller har jag fyndat (och tänker aldrig lära någon hund kantarellsök).

2009-08-11 @ 15:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0