På djupt vatten

Jag hade tänkt skriva ett långt gnälligt inlägg idag när jag kom hem från psykologen, men jag ångrade mig och sov en stund istället. Jag försöker se positivt på att hon lät mig gå hem till mina hundar istället för att läggas in på slutna vården som hon egentligen ville. Det påstås att jag är en fara för mig själv. Well, jag är ute på jävligt djupt vatten, men det har jag väl varit i många år, och jag håller huvudet ovanför ytan än. Så länge jag har hundarna att bry mig om och sköta kan jag andas och simma vidare. Det är iallafall vad jag inbillat mig hittills. Hon verkade dock inte riktigt tro på mig. Det är ju kärleken till hundarna som får mig att gå upp på morgonen och göra deras dag till en bra dag, no matter what. Det kanske inte går att förstå om man inte har hund själv?

Kommentarer
Postat av: mary

förstår precis vad du menar. Utan Puffen skulle jag ligga i sängen hela dagarna

2009-02-27 @ 18:37:02
URL: http://www.metrobloggen.se/janemary
Postat av: Humla

jag brukar fundera ibland när jag ser folk som är ute och går frivilligt och som inte har hund med sig. typ "hörrö!!! det fattas nåt!!"



och så funderar jag på hur man klarar av att överleva utan att ha en hund som knölar in sitt huvud i ens halsgrop när man är ledsen/trött/sjuk/grinig/glad/bakfull/whatever....

2009-02-27 @ 20:26:33
URL: http://neisti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vet precis vad du menar, när man har det jobbigt så kan det vara bra att ha någon eller några andra som är beroende av en, så man får fokusera på något annat än sig själv.

2009-02-27 @ 21:39:34
Postat av: Tessie

Ja precis, vad gör folk utan hund? Utan hundar vore livet helt tomt. Man måste ha blöta nosar som knör in sig i ansiktet och gosar med en, någon som vill hitta på saker och ser till att det händer något under dagen. De sprider sin lycka rakt in i hjärtat på en.

2009-02-27 @ 23:42:36
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Rutis

kramar

2009-02-28 @ 19:07:30
Postat av: helena

Det finns en anledning till att djurägare lever längre än andra och är friskare. :)

2009-03-03 @ 21:10:45
URL: http://svartsmurfan.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0