Annika Leone = inkompetent

Idag när jag satt och bläddrade i Expressens fredagsbilaga satte jag kaffet i halsen och började asgarva. Man behöver tydligen inte vara särskilt kompetent för att vara redaktör nuförtiden. I en artikel där 5 brudar diskuterar vad de irriterar sig på tar redaktören Annika Leone upp veganer som ett av sina irritationobjekt med förklaringen att "Jag menar lim, smink, skorna de har på sig, allt runtomkring kommer ju från djur. De kan inte riktigt leva som de lär. Det blir ibland bara töntigt."  Så fel det bara kan bli lilla du. Hade du haft någon som helst koll så hade du vetat att alla skor faktiskt inte tillverkas av läder, allt smink inte testas på djur, alla produkter runtomkring oss inte innehåller animalier. Men så behöver man ju tydligen inte kunna något om skor, smink eller andra produkter whatsoever för att vara en typiskt inkompetent modebrud. Jag däremot vet. Jag råkar vara vegan och leva som jag lär. Jag har både högklackade vanliga skor, högklackade stövlar, kängor, och vanliga skor som alla ser ut att vara i läder, men inte är det. Jag sminkar mig ibland, med smink som inte innehåller animalier eller har testats på djur. Jag köper animaliefria produkter, som inte testats på djur. Hoppsan Annika. Dags att sätta sig i skolbänken igen, eller kanske börja använda den där köttklumpen innanför pannbenet till att faktiskt lära sig annat än att använda VISA-kortet i klädaffärer?

Nu framgår det också vad jag irriterar mig på. Det vill säga osmarta människor. Speciellt de som uttalar sig om saker de uppenbarligen inte har någon aning om. Det blir ibland bara töntigt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag hade precis tänkt o skriva ett inlägg om just Annika Leone, men så hittade jag ditt. Jag är så trött på henne. Blir lika irriterad varje gång jag läser något korkat hon skrivit!

2009-01-09 @ 18:26:33
URL: http://nittonhundra91.blogspot.com
Postat av: mary

smart brud då

2009-01-09 @ 18:28:40
URL: http://livingdisaster.blogg.se/
Postat av: Humla

Jag fullkomligt ÄLSKAR okunniga människor som uttalar sig dumt om saker de inte har en aning om. Typ som politikern som för några år sedan hamnade i en debatt med någon företrädare för en förening för Downs syndrom. Politikern propagerade starkt för att man skulle tvångssteriliera alla med Downs och hade flera argument på lager om varför. Föreningsledaren satt tyst ett tag och lyssnade och replikerade sedan med..... "jaaa.... fast en del av sjukdomen yttrar sig ju just i medfödd sterilitet".



Hatten av!

2009-01-09 @ 18:36:35
URL: http://neisti.blogg.se/
Postat av: Tessie

Det är som om samtliga IQ-badboll-människor lider av ett gemensamt syndrom: att ständigt uttala sig korkat om saker de inte är insatta i. En normalkompetent person skulle ju snarare hålla tyst istället. Men visst är det kul att ha någon att alltid kunna skratta gott åt. :)

2009-01-09 @ 19:04:51
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: red

Tack för kommentaren, bloggens första! Det är ganska underhållande när helt oinsatta människor argumenterar på det här sättet, och samtidigt skrämmande.

2009-01-09 @ 22:41:22
URL: http://www.varavegan.se
Postat av: Tessie

Varsågod Red. :)

Visst är det skrämmande, men framförallt skrattretande. Och lite sjukt att man verkligen kan få publicera vilken dynga som helst, fast det var väl knappast en nyhet...

2009-01-10 @ 00:11:10
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: stina

hahaha! sicken toka!

2009-01-10 @ 01:14:18
URL: http://getluckydesigns.blogspot.com
Postat av: Jen

Det är ju just sådant här idioti som gör att veganer eller vegetarianer får ett stereotypiskt utseende.

Ett illa sådant dessutom.

Folk vet helt enkelt inte vad de pratar om...

:/

Men lim? Det hade jag ingen aning om att det innehåller eller är animaliskt.

Så påläst var visst jag. :P



Btw: Härlig blogg! :)

2009-11-10 @ 18:08:48
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0