Moderskänslor

Jag förundras över att jag inte ens vaknar av jordbävningar (bevisat i Turkiet 1998), men såfort en hund piper till, kräks, eller verkar lite nere så vaknar jag omedelbums. Imorse var det Chico som kräktes. Det är verkligen dags att lära dem att inte äta hästbajs. Chicos mage är rena rama kaoset, så nu ska han leva på risavkok med köttslamsor i några dagar. Ni vet, sådant som veganer älskar att hålla på med. I normala fall petar jag inte ens på en ost för att det är äckligt, men när det kommer till hundarna pysslar jag ständigt med vilket snusk som helst utan att blinka.
Jag tror det kallas moderskänslor.

Kommentarer
Postat av: Rutis

Jag förstår känslan. Jag sover ofta med teven på.. ändå går jag ibland upp flera gånger per natt för att katten vill nåt. Påfyllning av vatten etc. Eller för i tiden när jag hade en pås- och pappers ätar katt. Då vaknade jag till vid minsta lilla frasljud för att jag var tvungen att gå upp och plocka undan det han hade hittat :)Det är skumt såntdära..

2009-01-22 @ 12:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0