Nyårsfest ala Dalarna

Efter att ha försäkrat mig om att hundarna var lugna lämnade jag dem i tryggt förvar hos mamma och pappa och firade tolvslaget i en stuga med ett gäng brudar. I tvättäkta dala-stil spelade vi ölspel, dansade på bordet och slog ut tänderna på varandra. Nej okej då, det var bara en bit av en tand som rök, som resultat av en misslyckad skålning.

Sedan fick vi den briljanta idén att bege oss till en större fest. Det lät ju så roligt och lockande. Väl där insåg vi att det inte ens spelades musik på festen, och det bara var en massa brats där. Vilket resulterade i att vi satte oss i köket där vi stod för underhållningen genom att dunka takten i bordet och sjunga fula låtar ala Svenne Rubins. Bratsen fattade piken och drog igång lite musik tillslut. Dock hej-jag-är-så-emo-och-nu-ska-jag-skära-mig-i-armarna-musik. Så vi tröttnade på den såkallade festen, gick in i vardagsrummet där jag kan dra mig till minnes att jag högljutt deklarerade vilken tråkig fest med fula bortskämda snorungar det var, och att vi skulle gå nu. Sen gick vi.

Det var en kul kväll. Och nu är jag gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0