Om att vara arbetslös och nördig

Jag trodde att vi levde i ett samhälle där dagens ungdom var tekniska. Åtminstone tekniska nog att kunna med en dator. Jag var fullt övertygad om det. Tills idag. Jag har nämligen fått lära min syster hur man flyttar filer mellan olika mappar på datorn. Plötsligt känner jag mig som världens största nörd.

Annars har det som vanligt inte hänt något spännande. Dagen har varit en helt vanlig dag för någon som nyligen blivit klar med studierna och nu går arbetslös utan något vettigt att göra. Dvs hundarna och jag har varit ute på långpromenad, sovit lite på soffan, och så har jag såklart missbrukat kaffe och letat efter vettiga jobb utan att hitta några. Som vanligt. Jag funderade seriöst ett tag på att ta mig an någon riktigt förskräcklig fosterhund med problembeteenden upp över öronen för att ha något att bita i, fast sedan kom jag fram till att det är så soft att bara ha mina egna hundar. Så jag får helt enkelt lära dem mer onödiga saker. De vanliga basic-kunskaperna en hund bör ha innesitter de redan sedan länge, så nuförtiden lär jag dem bara konstiga saker. De har dessutom fått egna specialtricks som ingen av de andra hundarna kan. Zack kan lipa, Chico gör sin gay-gest, Ellie skäller på låtsas (dvs det ser ut som att han skäller men han är knäpptyst), och Boro kan bitch-slappa och hämta mina tofflor. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på att lära dem, men något helkonstigt ska jag väl kunna klura ut.

Kommentarer
Postat av: Elias

Zack kan stapla 5-in-1-pyramiden på höjden och Ellie kan riva den? :O

2009-01-21 @ 18:23:58
URL: http://eliassohlberg.se
Postat av: Tessie

Ja, och Boro kan bära runt och visa upp ringarna när Ellie rivit pyramiden, och Chico kan tugga sönder de som Boro inte får plats med i munnen?

2009-01-21 @ 18:30:57
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: mary

lär dem att brygga kaffe så du har det färdigt när du vaknar :P

2009-01-21 @ 20:21:39
URL: http://livingdisaster.blogg.se/
Postat av: jessicax

Du har på tok för lite att göra :)

Men det var kul att läsa ikapp din blogg.

2009-01-21 @ 21:03:51
Postat av: Tessie

De är lite för korta i rocken för att brygga kaffe, men leta rätt på fjärrkontrollen och hämta chipspåsar i köket borde de ju klara av. Eventuellt kan de ju klättra på varandra så de når upp till kylen för att hämta öl också. :)

2009-01-21 @ 21:41:57
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Nejja

Lär dem deklarera och betala dina räkningar(ur egen ficka!).Kanske kan dom ta extrauppdrag sen,och försörja dig.

2009-01-22 @ 00:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0