Kvaddad bil och MacGyver

I helgen har jag, Maja och hundarna varit i Kalmar. Men på fredagen när vi begav oss iväg så visade det sig inte vara riktigt så självklart att vi skulle iväg som man skulle kunna tro. Jag hann nämligen inte ens köra av Hisingen förrän vi krockade. Ett tag såg det ut som att vi inte skulle komma längre än så, men efter att ha sparkat till plåten och lagat bilen med diverse klistermärken jag hittade i bilen rullade vi vidare. Dock så lossnade ju lykthelvetet längs vägen, men det löste sig med lite (läs en hel del) packtejp som vi tiggde till oss på en mack. Kände mig som rena rama MacGyver där ett tag när jag stog och lagade bilen med diverse konstigheter.

Väl framme på andra sidan Sverige har hundarna visat att de är experter på att bo på hotell, och jag har varit på djurskyddsinspektörsutbildning. Nu när vi väl är hemma igen ska jag dock överlåta lagandet av bilen till någon som gör det på ett lite mer hållbart sätt. Inget fel på packtejp, men så jäkla pålitligt är det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0