Jävla människor.

Salli gnäller över att det är något fel på min blogg.
Jag kan inte annat än hålla med.
Den skriver inga vettiga saker av sig självt när jag inte gör det själv.
Skitkonstigt.

Jag är ju fullt upptagen med att hata mänskligheten, då kan väl bloggen åtminstone sköta sig själv?

Ibland blir jag helt enkelt så trött på människor.
Igår fick en underbar hund somna in i onödan.
Ja, ägaren valde att åka och avliva honom utan min vetskap, trots att jag hade ordnat ett nytt hem och allt.
Folk sätter inte värde på djurs liv.
Folk kan stå där och skryta om att de minsann inte äter kött för att de värnar om djuren, men sina egna djur kan man minsann avliva när allt inte flyter på helt perfekt längre och jag inte kan trolla fram nya hem på en sekund.
Det tog mig knappt 2 timmar att hitta en lösning i akut läge.
Helt förgäves. Det nya hemmet var nämligen inte i stan, och att jag behövde några timmar på mig att ordna en transport dög tydligen inte. Vips så fanns inte hunden mer.

Sa jag att jag hatar människor?

Ibland undrar jag varför jag håller på med omplaceringshundar och ska engagera mig i allt hela tiden. Det gör så jävla ont när folk inte bryr sig om djuren. Men varje gång man hittar ett nytt hem åt ett djur i behov av det så triggas man till att fortsätta. När sådana här saker händer vill man dock bara gräva ner sig alternativt gå lös med basebollträ.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag har precis skrivit en önskilsta till jul. Jag önskar bla fri jakt på människor som inte kan använda sina hjärnor på ett konstruktivt sätt. Hoppas min önskan går igenom.

2009-11-29 @ 15:19:12
Postat av: Tessie

Det önskar jag mig också. Och ett hagelgevär.

2009-11-30 @ 12:34:20
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: mumrik

Visst är det märkligt...djur kan man tydligen avliva hur som helst när det blir besvärligt...jag säger inte så mycket om djuret är gammalt och/eller lider. Själv har jag en 13 år gammal jack russell som är pggheten och glädjen själv och jag har säkert kostat på honom en halv förmögenhet genom åren...men det är han värd...

2009-11-30 @ 18:05:06
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Tessie

Ja det är väldigt märkligt. En annan värderar sina djur som det allra bästa man har och gör allt för att de ska ha det bra. Visst kostar de en förmögenhet, men det är de så värda med tanke på allt de ger en tillbaka.

2009-12-01 @ 01:42:48
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: mumrik

Precis! Förvånansvärt nog så är det ofta de som påstår att deras djur är som familjemedlemmar som är äckligt snabba med att avliva dem när de stöter på 'problem'. Inte nån familj man skulle vilja tillhöra direkt. Nej, har man tagit beslutet att ha ett djur, så får man även acceptera ansvaret som det innebär.

2009-12-01 @ 19:07:56
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Tapetorkestern

Heja! Fortsätt rädda djur och tänk inte på hur urbota korkade en del människor är. De flesta är det inte. Om du tappar modet, läs Koontz bok The darkest evening of the year. Koontz är ju för smörig ibland, men bra ändå. Och du verkar vara lite som Amy i boken. Kämpa på!

Postat av: Tessie

Tack! Får nog ta och läsa den boken. :)

2009-12-03 @ 23:30:11
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0