Naivitet

Det är ofta mycket snack och liten verkstad. Är en hund på rymmen i andra änden av landet heter det ofta att man gärna hade hjälpt till om man bott lite närmre, men när det senare rymmer en hund i ens egen stad, då är det knäpptyst. Kanske alla föreningsrepresentanter i föreningar som tar hit skygga hundar borde se det som en slags kurs (eller varför inte studiebesök?) att lägga hela livet på is för att ge sig ut och leta efter en skygg hund dag och natt i veckor/månader, och sedan lära sig av sina misstag och kanske inte ta hit fler sådana hundar? Tillslut kommer alla eldsjälar ha tröttnat, och då är det inte längre någon som fångar in hundarna åt dem. Vad händer då? Men jag har gett upp hoppet om förändringar för länge sedan. Jag kan inte komma på en enda förening jag vill stödja längre, de verkar bara vara samlingsplatser för naiva människor med stora hjärtan som inte vet bättre och inte heller vill lära sig.

Kommentarer
Postat av: Nadia

Hej. En rak fråga: varför har veganer husdjur? I mina veganögon är det likställt med att äta och bära animaliska produkter. Har du funderat/resonerat mkt kring dessa frågor, och vad har du för tankar kring allt?

Mvh. Nadia

2010-11-16 @ 18:58:06
Postat av: Tessie

Ptja, jag varken äter eller klär mig i mina husdjur. ;)



Jag kan inte se någon direkt anledning till varför man som djurälskande vegan inte skulle få dela sitt liv med djur. Skulle vara faktumet att djuren äter kött, men oavsett var de bor så hade de gjort det. Jag ger inte bort min mamma för att hon äter kött tex.

2010-11-19 @ 21:26:54
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0