Vuxna människor

Ibland verkar det som att hela världen fått pms. Mixa det med förutfattade meningar, fördomar, tro att du själv är lite bättre än alla andra och anta att alla måste tycka lika om allt, för den som inte tycker som du har fel. Ja, jag hänger på ett forum som är rena rama vuxendagiset för efterblivna översittare. Ibland börjar man fundera på om dess fördelar verkligen överväger nackdelarna.

Annars är det mest tyst som i graven här hemma, lite som om någon släppt en atombomb (eller var det jag som fes så illa?). Hoppjerkan har åkt hem, och jag kan ligga och vara sjuk utan att någon äter upp min ryamatta eller Majas tofflor. Dessutom har jag kommit på varför man blir så manlig av att vara sjuk. Det är för att man får så mycket snor i hjärnan att man blir lite som det där könet som mest har sörja bakom pannbenet.

Egentligen borde jag ägna mig åt att sy in nitvästen som är i storlek sopsäck och laga en hel hög kläder som hotar att sönderfalla i molekyler, men är man sjuk är det okej att dricka te och spela betapet istället. Städa kan man göra i ett annat liv, mina kommande gäster kommer ändå vara för packade för att märka något.


Kommentarer
Postat av: L. Vl

Du verkar vara sådär härligt bitter.

2010-06-13 @ 22:24:05
URL: http://http://vonleer.blogspot.com/
Postat av: Tessie

Det är en av mina många talanger här i livet :)

2010-06-14 @ 00:16:20
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0