Heltidsjobb

Det är banne mig ett heltidsjobb att ge fragglarna ben.

Tänkte få mig en liten stund vid datorn med kaffe och banankaka, så jag plockade fram fyra ben. Fick en minut framför datorn, sen kom Boro och påpekade att hans ben var borta. Dvs nergrävt i trädgården. Så han fick ett nytt. Nöjd Boro.

Så kommer Chico, med Boros nergrävda ben. Boro kommer utan, eftersom han fick lov att övervaka uppgrävandet av benet, och Ellie under tiden passat på att stjäla både Chicos och Boros ben. Gå och ge tillbaka ett av benen till Boro.

Zack kommer och tittar lite snopet på mig. Han har försökt byta ben med Ellie, som slugt lyckades lura till sig Zacks ben och behålla sitt eget med, plus ett av de andra han stulit. Ge tillbaka ett ben till Zack.

Ellie går och dricker vatten. Chico lägger sig och ruvar på Ellies ben.

Efter mycket om och men ligger nu alla i en klump i soffan med varsitt ben, turas om att tugga på varandras och sina egna. Ibland tuggar två på samma i varsin ände. Nåväl, de får en att skratta iallafall. Och nu dricker jag kaffe och äter inte banankaka, eftersom Chico stal den när jag var upptagen med benproblem. Antagligen tog han vägen via datastolen eftersom han skrev ett (obegripligt) msn-mess på vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0