En dag kvar att leva

Imorgon ska jag redovisa mitt exjobb inför något som mentalt känns som 5 miljoner åhörare.

Det finns 4 möjliga scenarion för hur det kommer att sluta:
1) Jag snubblar över en sladd och sabbar all utrustning, varav läraren dödar mig.
2) Jag snubblar över en sladd, ramlar, slår i huvet och dör.
3) En kombination av ovanstående.
4) Jag bli darrig i benen av nervositet, lutar mig mot bordet för att inte svimma, välter bordet, får det i huvudet, och dör.

Det värsta är att jag inte får dö i mjukisbyxor. För att framställa mig själv som någorlunda seriös kommer jag istället att dö i ett par jeans med leriga tassavtryck.

Idag har jag så otroligt mycket viktiga saker att komma ihåg. Eftersom min almanacka är full av tråkiga saker jag borde göra vägrar jag att titta i den, därför måste jag ha olika former av påminnelse-accessoarer. Allt från ett hårband tillverkat av en T-shirt-ärm till den eviga stumpresåren runt handleden. Om jag inte visste att jag skulle dö imorgon så skulle jag önskat mig ett nytt RAM-minne till min hjärna i julklapp.

Farväl gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0