Inkompetenta snutar

Seriöst, vad lär sig polisen på sin utbildning egentligen?
Min morbror hade inbrott i sin skoteraffär för miljonte gången inatt, och vad gör polisen? Tar upp en anmälan. Vadå leta efter spår, fråga runt ifall någon har sett något? Sådant gör man ju inte. Herregud, en 5åring som sett ett avsnitt av CSI skulle gjort en bättre utredning.

Samma sak när pappa blev utsatt för mordförsök. Polisen avskrev det som "olycka", trots att läkaren som lappade ihop honom intygade att det var fullkomligt omöjligt att det var en olycka.

Vad gör man när man jobbar på krim egentligen? Inte utreder man då brott iallafall. Äter munkar? Tävlar om vem som kan avskriva brott snabbast? Nej just ja, man sitter och snokar runt i folks bloggar, i jakt på något att sätta dit folk för. Så även min blogg. Jo, jag råkar veta det eftersom jag hade en tracker på bloggen ett tag. Länge leva FRA. Äntligen har polisen fått något att göra! Ska riktiga brottslingar gripas måste de blogga om sina brott, annars åker de nog aldrig fast.

Kommentarer
Postat av: Anonym

word!

2008-12-21 @ 21:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0