Jehovas dörrknackare

Nu är det flera månader sedan jag satte upp den här lappen:


Den har faktiskt hjälp!
Den kom upp efter att Jehovas ringt på dörren 2 dagar i rad, och jag började bli ganska trött på att förklara att jag inte tror på Gud. Ironiskt nog är de alla svartklädda och ser ut som djävulens advokater när de ska försöka övertyga en om att bli religiös. Nåväl, efter att lappen kom upp har jag fått vara ifred.

Inget ont om troende människor, alla tror vi på något. Men just dörrknackandet förstår jag mig bara inte på. Är det meningen att man ska se dem som någon slags uppenbarelse, när de står där och ihärdigt ringer på dörren när man sitter och skiter, lagar mat, pratar i telefon, eller är allmänt upptagen?

Ibland fantiserar jag om att få tag på alla Jehovasmedlemmars adresser. Då ska jag gå runt och knacka på deras dörrar och säga "Hej, äter du KÖTT? Jag kommer från veganernas drygförening och vill övertyga just dig om att du är en ond människa som genast måste bättra dig om du vill hamna i himmelen". Typ något sådant. Bara för att de ska förstå hur jävla enerverande de själva kan vara.

Kommentarer
Postat av: Bubbe (http://bubbe.tk)

Jag öppnade en gång för alla sista gången och fick i ansiktet "världens undergång är nära". Jag frågade om jag kunde få deras hemadresser och komma och ringa på när det passar MIG tidsmässigt och försöka att pracka på dem MIN tro? "Jag var så välkommen". Men någon adress fick jag aldrig till dem. Dessutom sa jag åt dem att de ska ge f-n i bostadsområdets förhyrda parkeringar när det springer omkring med sin propaganda. Inga fler besök registrerade på denna fronten. =)



//Bubbe

2008-12-13 @ 12:28:18
URL: http://glimakra.tk
Postat av: Andréa

Härlig blogg du har :D

2008-12-13 @ 17:47:10
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Tehå

Du kan vara övertygad om att vittnena inte vill irritera. De vill inbjuda till samtal om livsåskådningsfrågor. Det är faktiskt rätt mänskligt att ibland resonera om livets djupare frågor med full respekt för andras åsikter. Jag tror t.o.m. du skulle knacka på dörren till en granne om du hade en positiv nyhet att förmedla.

Visst är det härligt med vår yttrandefrihet :-)

2008-12-17 @ 08:14:41
Postat av: Tessie

Eh? Vill jag diskutera något jag anser viktigt så gör jag det med vänner istället för att springa runt och trakassera främlingar.

Har jag en glad nyhet ringer jag en vän. Inte trakasserar grannen.



Vad försöker du säga, att Jehovas inte har några vänner? Det förvånar mig inte...

2008-12-17 @ 18:51:11
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0