IKEA, negrer och fattigdom

Idag tryckte ett udda gäng in sig i min bil och brummade förväntansfullt iväg till IKEA. Det var en bakfull Halle, en full Mika, en överpigg Megan, en morfindrogad Tessie, och en rätt normal Maja. Ingen aning om varför folk stirrade på oss alltså. Efter att ha fnissat oss igenom hela IKEA brände jag mer pengar än vad jag egentligen har, vilket tydligen alla andra också gjorde, för när vi insåg hur stort berget av saker vi absolut behövde var i jämförelse med min bil så önskade vi oss genast en lastbil. Men eftersom space är överskattat så trycktes saker och folk in, och alla satt som indier i en indisk buss och hade med nöd och näppe plats att andas.

Efter att ha dumpat Megan och Mika i Bergsjön utförde jag en mycket eminent studie när vi körde genom Gamlestan. Det går minsann dubbelt så många negrer på gatorna där jämfört med hur många gånger jag hinner fisa under genomfarten. Mycket empiriskt. Jag borde banne mig bli forskare alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0