Saker jag gör men borde låta bli

De senaste dagarna har jag lärt mig lite olika saker som gör ont att göra om man brutit typ vartenda revben man har och några till:
*Kela med lammkött. Spelar ingen roll hur gullig eller ung han är. Det gör SKITONT.
*Dansa. Moonwalk är okej, men inte att vicka på höfterna.
*Plocka kantareller. Men det funkar med morfin. Min skörd blev 2 bajspåsar. Bajspåsar är bra till det mesta!
*Kramas. Folk måste sluta krama mig när vi träffas, annars isolerar jag mig i några veckor till.
*Plocka ur diskmaskinen. Kan inte någon tomte komma ner från loftet och göra det?

Ja jag vet, det låter lite dumt att göra ovanstående med tanke på mitt fysiska skick.
Men även om jag inte vill ha nån karl när jag är nykter, så blir jag lätt kelsjuk på fyllan. Iallafall om det finns någon ung söt liten kaka där. Och samma sak är det med dans. Man kan som inte låta bli när promillet passerat en viss gräns. Kramas är sånt folk bara gör, och skiter i om jag säger nej.
Kantareller kan man ju inte låta bli att plocka när man snubblar över värsta guldstället.
Diskmaskinen borde man ju kunna låta bli, men eftersom alla andra också låter bli så samlas snabbt ett diskberg i köket om jag också låter bli. Bah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0