Rysk roulette

Bakom becksvarta ovädersmoln lyser några få stjärnor svagt.
Stjärnor som lyssnar på mina tankar och reflekterar över dem.
Stjärnor som vakar över mig när det är som svartast.

Ibland verkar molnen skingra sig lite. Knappt märkbart, men ändå lite.
Men nästa sekund blåser det upp till storm igen.

Jag vet inte vad som händer om en vecka, en dag, eller ens om en sekund.
Kanske ligger jag som en sten under täcket, försöker andas.
Kanske håller stjärnorna mig på benen.
Jag spelar rysk roulette med min själ.

Kommentarer
Postat av: Tin

Du bloggar och det ser jag som ett sundhets tecken och för att du ska lite kul under tecket så har jag uppdaterat min blogg för din skull :) Och du, jag finns alltid här, jag ska ingenstans! Kram

2010-03-13 @ 02:57:42
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/
Postat av: Tessie

Finaste Syster-Yster <3

2010-03-13 @ 11:17:20
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0