Tack

Att gå ut i skogen är numera rena rama självmordsförsöket om man inga tant-broddar har. Men Bambi kan slänga sig i väggen, jag ramlade inte en enda gång! Jag blir mer och mer övertygad om att jag trots allt ändå har karman på min sida. Något annat skulle faktiskt vara sjukt jävla fel, men världen är ju också helt sjukt jävla fel.

Idag går det aningen lättare att andas än på länge. Eftersom något jag lärt mig är att det inte alltid håller i sig särskilt länge, så tar jag dagen till fånga som fransmännen skulle sagt, fast med mer komplicerade ord. Idag ska jag med annat än bara ord tacka mina stjärnor för att de funnits för mig senaste tiden då jag verkligen behövt dem. Det blir lyxmiddag och sedan bjuder jag dem på en helkväll på krogen.

Eftersom Maja bangat krogkvällar så många gånger senaste månaderna kände hon sig tvingad att verkligen bevisa att hon tänkte följa med ikväll, så hon skrev ett kontrakt och gav till mig imorse. Ett kontrakt där hon förband sig till att följa med mig och Ola ut. Med andra ord, idag kan jag tydligen duscha utan att känna att det är helt i onödan. Jag ska utanför Fraggelberget och andas på andra ställen än i sängen. Kan ju sluta lite hur som helst. Men numera vet jag iallafall att jag har vänner som är beredda att skjuta mig på en skottkärra framåt om det så behövs.

Tack för att ni finns.

Kommentarer
Postat av: Tin

Systeryster...är det carpe diem du syftar på? jag vet att jag inte är lika skolad som du men är det inte latin och inte franska :) Rock on på krogen!

2010-03-19 @ 19:40:27
URL: http://cathrineeriksson.blogg.se/
Postat av: Tessie

Haha jo det har du rätt i systra mi. Tänk, akademiker har inte alltid alla läsk i backen de heller.

1-0 till dig ;)



2010-03-19 @ 20:06:45
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0