En helvetes bilresa

Att åka bil i 7 timmar är ju sådär roligt, men att dessutom göra det med en hund som blir hysterisk när man passerar gränsen till Dalarna och hoppar upp och ned som en annan gummiboll sista 10 milen gör det ännu värre. Ellie tyckte nämligen att vi skulle stanna bilen omedelbart när vi kom till de breddgrader som bjöd på snö att leka i. Eftersom vi snarare ville komma fram i rimlig tid istället valde vi att inte lyssna på Ellie, och därmed fick vi stå ut med hans tjat om snön sista 10 milen. Nu är vi iallafall framme, Ellie har lekt i snön, och alla är nöjda. Hjärnan känns dock som julkola.

Någon gång för länge sedan glömde någon en Raggar-hits-CD hos mig under en fest. Well, eftersom jag aldrig bemödat mig lyssna på den tidigare så tog jag med mig den i bilen nu, för att se vad det egentligen var. Det resulterade i allmän allsång till vansinnigt dåliga låtar, som vi pinsamt nog kunde texterna till. Plötsligt var vi dessutom ohyggligt sugna på öl. Det är bara att erkänna, det bor en raggare i både mig och Linda.

Kommentarer
Postat av: Gust

Åkte inte på någon fortkörningsböter den här gången? :-P

2008-12-20 @ 00:49:05
URL: http://gostauus.bloggspace.se
Postat av: Tessie

Nä, den här gången hade vi tur! :)

2008-12-20 @ 01:00:22
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0