Minskad kycklingkonsumtion

Nu börjar konsekvenserna av kycklingskandalen att visa sig. Kycklingkonsumtionen rasar. Hade det skett på grund av människors medvetenhet om djurens lidande i köttproduktionen hade jag jublat. Nu hurrar jag inte det minsta. Konsekvensen för djuren i denna skandal är att miljoner kycklingar dött i onödan, endast för att brännas upp. Samt att konsumtionen av annat kött ökar. Visar det sig att djurrättsaktivister ligger bakom förlorar djurskyddsdebatten ännu fler åhörare, vilket vore oerhört tragiskt. Vad vore då nästa steg, att uppretade köttätare lägger glas i tofu? Inte kommer då köttätare att bli veganer på grund av saboterat kött iallafall. Snarare tvärtom. Skulle djurrättsaktivister ligga bakom detta skulle vi som driver en vettig djurskyddsdebatt förlora trovärdighet, och stämplas som någon form av terrorister, på grund av några sjuka människors idiotiska idéer. Som jag skrivit i tidigare inlägg, jag hoppas innerligt att någon annan ligger bakom detta.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag kommer att äta kyckling minst tre gånger i veckan från och med nu. Terroristerna får aldrig vinna en seger. Nu måste modiga människor kämpa emot.

2009-04-01 @ 13:38:59
Postat av: Tessie

Särskilt modigt tycker jag inte att det är att äta kött, men alla gör väl som de vill. Du har inte mina sympatier dock. ;)

2009-04-01 @ 16:37:47
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Hannah

Antalet ton kött som bara slängs varje vecka är skrämmande...en lite reflektion.

2009-04-02 @ 11:55:24
URL: http://lavidacaos.blogg.se/
Postat av: Tessie

Hannah: Ja verkligen. Där kan man snacka om slöseri av både liv och resurser.

2009-04-02 @ 14:16:12
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0