Det är inte 7 dagar på en vecka

Jag har om och om igen försökt att förklara för folk att det inte är så enkelt att en vecka har 7 dagar. Det finns 7 olika namn på dagar, men ska man vara noga så delas dessa 7 dagar in på andra sätt än bara "en vecka". Måndag är döddagen, tisdag och onsdag är "till veckan", torsdag är "framåt helgen", fredag och lördag är helg, och söndag är ångest. Det kan väl inte vara så svårt att förstå? Det är ju självklart!

Men men, ni som inte fattat det, nu har ni äntligen en guide till vad folk menar med "till veckan", "framåt helgen", osv. Tänk vad jag är snäll.

Till veckan börjar jag skolan, och i helgen (dvs idag) säger folk saker om att jag ska dricka öl. För att ge ett exempel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söndag e ångest.. och på kellys e d lika med öl! =)

2009-08-30 @ 13:12:25
Postat av: Tessie

Precis! Fast idag är jag för bakis, och jag har redan fått veckans dos av lammkött.

2009-08-30 @ 22:29:52
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0