Trasig Zack är hemma

Min älskling är hemma från djursjukhuset igen. Ynklig, trött, men så otroligt glad att vara hemma. Han visste inte till sig av lycka när jag hämtade honom, min älskade lilla skrutt.

Operationen gick i runda slängar ut på att operera in en fejkad tårkanal från spottkörteln, som förser ögat med saliv, eftersom hans riktiga tårkanaler inte fungerar. Tanken är att såfort Zack får salivproduktion, så får han saliv till ögat, som håller ögat fuktigt, som tårvätska i normala fall skulle ha gjort. Alltså kan inte Zack längre dölja att han är sugen på saker, för såfort han blir sugen på något så börjar hans ögon att rinna. Busted!

Tyvärr var ingreppet svårare än väntat eftersom han är så liten, så framtiden får utvisa hur mycket det hjälper, och om det är någon idé att operera andra ögat också.

Nu ligger en älskad hund utslagen i min säng. Blodig, svullen, öm, trött, men glad.




Det är skönt att ha honom hemma igen. Mitt liv är inte fullkomligt utan honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0