Som klippt och skuren för catwalken

Jag blir bara mer och mer modern enbart genom att sitta på arslet. I dagens tidning informerades man om att skrynkliga kläder är otroligt hett just nu. Snart är jag som klippt och skuren för catwalken -utan att lyfta ett finger. Jag som hade tänkt duscha och byta kläder innan jag åker på fest imorgon. Det behövs ju knappast längre, jag kan ju bara skylla på att det är senaste modet om någon kommenterar mina skrynkliga skitiga mjukiskläder.

För övrigt så faschineras jag över hur bortskämd man blir när man hälsar på sina föräldrar, det är nästan som att bo på hotell. Tvätten tex. Man lägger den i tvättfacket i badrummet, och innan man har hunnit tänka tanken att man behöver tvätta så har tvätten på något magiskt sätt vandrat ner i tvättstugan, tvättat sig själv, hängt sig på tork, vikit ihop sig och lagt sig i en prydlig hög på mitt rum. Livet kommer bli hårt när jag åker hem igen, frågan är om jag minns hur man sköter ett hem längre. Det ska bli spännande att se. Men annars har jag ju faktiskt sparat instruktionsboken till både diskmaskinen och tvättmaskinen. Dammsugaren får väl helt enkelt min kära sambo instruera mig om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0