Big Mother

Fraggelberget börjar likna rena rama Big Brother, fast med mig som Big Mother. Intrigerna tätnar, och eftersom jag är både vuxen och har ingått (ofrivilligt) celibat så agerar jag moralkärring och medlare istället för att vältra mig i (fel) karlar.

För att befästa min vuxen-stämpel ytterligare så söker jag jobb mellan diskussionerna, rensar upp i köket, dammtorkar med en trasa som någon banne mig borde ta patent på för att den är så bra, och möblerar om mitt rum. Nu ska jag klippa lite mer häck så jag förtjänar några folköl i min nyskapade myshörna ikväll. Sa jag att jag bor i radhus, har en Volvo-kombi och hund(ar)?

Kommentarer
Postat av: Rutis

du har ju dessutom två barn! (alternativt fruar)

2009-05-07 @ 12:12:16
Postat av: Leif Waldemark

Det kan vara bra att växa upp. I min skola känns det som eleverna verkligen borde växa upp, kan bli extremt påfrestande, de små liven. Och städas behövs ofta - t.ex. när saker som detta inträffar: http://mullbergaskolan.se/2009/04/25/pingiskrig-i-bonsalen/



Leif Waldemark

Rektor, Mullbergaskolan

2009-05-07 @ 23:02:58
URL: http://mullbergaskolan.se/
Postat av: salli

och du duschade igår! vad är det här? :P

2009-05-08 @ 11:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0