Den Allvetande Skräphögen

Idag har jag och hundarna klättrat över klippor, stenmurar, stockar, och vandrat i rent ut sagt vidrig terräng i flera timmar. Men vi hade det trevligt och speciellt Ellie älskar att fara fram som en bulldozer på tjack genom terräng som ser helt omöjlig ut. Pricken över i för både tvåbenta och fyrbenta är att äta en massa blåbär. Varför jag däremot fick för mig att plocka en hel kasse med kantareller vet jag inte, jag hatar ju att rensa skiten. Men nu är allt rensat och tredje och därmed sista omgången ligger i stora wokpannan på förvällning. Blir mycket kantarellmat framöver med andra ord.

Jag har en skön hemmahelg. De flesta är antingen utomlands, hos släkt, eller jobbar. Så nu får jag gjort saker. Pyssel, böcker, pilla med datorn, lyxmiddagar åt mig själv. Huset har blivit skrubbat rejält. Ja, jag använde till och med tandborste i hörnen i badrummet. Jag har seriöst blivit tant. Fast en tant full av energi och livskraft.

Hade jag haft en lista över saker som aldrig upphör att förvåna mig vore den lång vid det här laget. Men mer om det någon annan gång. Tills vidare får ni nöja er med att jag är den Allvetande Skräphögen som är allt och vet allt. Sprak och fest och färg, i vårt Fraggelberg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0