Körv

Försov mig som en körv imorse. Det spöregnade och då kan man inte lita på väckarklockan Boro. Sprang runt som en idiot för att hinna ut med alla hundar, stoppa i dom mat och svepa en kopp kaffe innan jag for iväg för att skrynkla hjärnan en sväng. Nu när jag äntligen sitter ner och andas lite så känner jag att jag blivit sjuk. På riktigt alltså, inte bara i huvet. Toppen att vara förkyld nu när man ska ränna runt med en miljon olika hundar i skogen hela dagarna. Så vill jag spela fotboll och basket, men det får väl vänta.

Dagens sämsta är att Ellie är halt sedan igår. Inte mycket, men märkbart. Inga yttre skador, men ändå halt. Kan inte låta bli att tänka den lamslående tanken, är det kört nu, ska min älskling inte få uppleva ännu en vinter med massor av snö som han älskar, blir det inga fler simturer, galna lekar, fantastiska ögonblick, en elfte födelsedag med hundtårta? Det tär mig sönder och samman.

Dagens bästa är att Boro tröttnat på att leka porrfilm med Kita, och att Mika kirrat flashiga handskar för nattliga dumpstringsutflykter. Börjar bli dåligt med grönsaker som inte är frysta, och jag är sjukt trött på övernyttigt kompakt rågbröd som tar upp halva jäkla frysen. Måste hitta nåt onyttigt gott bröd att byta ut det med. Eller åtminstone som variation. Någon som vill adoptera lite rågbröd? Adoptionen kostar gratis och ni får aga rågbarnet hur mycket ni vill.

En vecka kvar tills superfolket kommer för att festivala med mig. Nedräkningen har börjat. Förferre på Kellys på onsdag, West Coast Riot på torsdag. Kan inte bli bättre!

För övrigt så ska tydligen Cesar djurplågaren Millan komma till Sverige för att tukta lite hundar. Dags att börja seriös krigsträning. Jag har uthålligheten, mucklerna, slangbellan och salpetersyran, vad har ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0