Vuxna vs barnsliga

Idag står vuxna tråkgrejer på agendan eftersom folk tydligen överdoserat krumelurpiller och inget blir gjort om jag inte gör det själv. Typ städa huset, fixa trädgården och dö av gräsallergi, och slösa matkassepengarna på mat som egentligen inte borde betalas för, men jag har som policy att inte dumpstra ensam. Kanske inhandla lite folköl och styra upp en tvspels-afton. Eller så fortsätter jag att passivitetsträna mig själv genom att läsa böcker. Jag började igår, och det gick rätt bra. Lyckades läsa åtminstone 70 sidor i "Aldrig fucka upp". Normalt plöjer jag en bok om dagen när jag väl börjat, men när man är manisk får man acceptera att man inte kan sitta stilla så länge. Dessutom ska jag troligen ha två extrahundar nästa vecka, så fler skuggiga mysplatser måste ordnas på altanen om inte hundarna ska behöva staplas på varandra.

Dagens tips till alla topchefs därute är att man inte ska tappa nykokt potatis på foten såvida man inte är ute efter feta brännskador. Man lär sig något nytt varje dag. Med tanke på hur till åren jag börjar bli är det inte så konstigt att jag är så sjukt smart och kan allt.

För övrigt så har jag världens bästa välkomstkommité hemma, som överöser en med pussar och stolt visar upp ett helt mjukisdjurszoo när man kommer hem. Man känner sig aldrig så välkommen och älskad som när fragglarna möter en i dörren. Tur att man är välkommen någonstans iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0