Anti-materialism

11,5 månader om året går jag runt som en liten smyg-materialist och ser saker överallt jag vill ha. Men så fort det börjar närma sig jul drabbas jag av plötslig glömska när folk frågar mig vad jag önskar mig i julklapp och kommer inte på något alls. Ingenting. En husse till hundarna kanske? Ett psyke i toppskick? Men sådant kan man ju inte slå in och lägga under granen. Annars tycker jag verkligen att jag har allt. En underbar familj, underbara djur, tak över huvudet och mat på bordet.


Istället börjar jag tänka på alla människor världen över som inget har. Det slutar alltid med att jag rensar mitt hem på saker jag tycker vara mig överflödiga och skänker dem till någon mission. Förhoppningsvis förgyller de någon utsatt människas jul.

Kommentarer
Postat av: G

Skänka bort är alltid ett gott alternativ till slit-och-släng.

2008-12-11 @ 15:45:10
URL: http://gostauus.bloggspace.se
Postat av: Anonym

hahah javisst ja, din pappa är ju så kär i puff, det hade jag ju glömt :P

2008-12-11 @ 21:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0