Att bemästra magsjuka

Jag tror mig ha bemästrat magsjukan. Jag kräks faktiskt inte. Detta på grund av en väl planerad kupp.


Till att börja med tillbringade jag 2 timmar i skogen med hundarna för att vädra bort alla dödliga bacillusker, som numera är spridda ute i Helgered. Det vill säga radhusområdet på andra sidan skogen, vars invånare kommer att kräka sig till döds imorgon.


Sedan gick jag och köpte massor av lyxig dyr mat, iallafall sett ur en students ögon. Jag vet att jag begick ett litet misstag här som inte ringde efter limousine-taxi, men någon måtta får det ju vara. Jag åt 2,5 portion och svimmade nästan. Men därmed trädde min snålhet in, och nu kan jag inte kräkas upp all denna fina mat.


För karmans skull införskaffade jag även lite snäll proviva-dricka till kräk-monstret på övervåningen, som jag dumpade utanför hennes rum, och som hon sedan fick tillåtelse att hämta efter att ha lovat att inte andas utanför rummet.


Och se, det fungerar ju!

Kommentarer
Postat av: salli

om du nu skulle bli sjuk, så måste du ju se till att bli frisk tills på lördag. msn shaalalalalaa msn shaaalalalalala :D

2008-12-09 @ 22:17:27
Postat av: G

Bra att det åtminstone finns en till som förstått vikten av att sätta de magsjuka i karantän!

2008-12-10 @ 14:14:15
URL: http://gostauus.bloggspace.se/
Postat av: Tessie

Magsjuka är tillräckligt stor anledning för att skapa specialregler hårdare än regler för koncentrationsläger!

2008-12-10 @ 15:56:26
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: G

Mycket riktigt; inga undantag och ingen barmhärtighet!

2008-12-10 @ 21:58:50
URL: http://gostauus.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0