Förlorade vuxenpoäng

Idag har jag än en gång misslyckats fatalt med att låtsas vara vuxen.


Min plan var att gå upp tidigt och komma igång med min PowerPoint-presentation, men när väckarklockan Boro satte igång vid 7 krälade jag a la The Grudge-bruden mot altandörren och lät duracell-terriern morgonrasta sig själv. De andra hundarna var smarta och låg kvar i sängen, eftersom det var uppenbart att monster-matte snart skulle återvända. Och det gjorde hon. För att försäkra sig om en lång sovmorgon stoppade hon in Boro innanför nattlinnet och däckade igen. Enda sättet att få Boro att sova när han inte vill det är att stoppa honom innanför kläderna, eftersom han älskar att ligga tätt tätt tätt. Då kan han ligga stilla i evigheter, vilket kanske är svårt att tro när man sett honom in action, men det är faktiskt sant.


Vi sov ända till 9.10, och jag åt chips till frukost. Dessutom satte jag på mig mjukisbyxorna bak-och-fram. Det märkte jag dock inte förrän jag skulle gå ut, eftersom de är så ingångna och slitna att det inte spelar någon roll vilket håll man sätter dem åt. När man ska stoppa saker i fickorna uppstår det dock problem om de sitter åt fel håll. Tillslut insåg jag dock som tur är att jag inte alls blivit något vansinnigt psyksjuk, utan bara satt byxorna bak-och-fram. Bara att fixa, och vips så kunde jag lägga nycklarna i fickan. Puh.


En halv vuxen-poäng borde jag ändå tilldelas för att jag tackade nej till det fina erbjudandet om att få 10%ig glögg serverad i sängen i morse.


PowerPointen? Jo tack, jag började på den. Jag gjorde en vacker framsida med en samojed i bakgrunden, men sedan lyckades jag lägga texten rakt över nosen på hunden så att den blev oläslig. Då blev jag sur och gav upp för idag. Det gäller att inse sina begränsningar.


Det är tur att det inte är olagligt att låtsas vara vuxen. Eller är det det?


Kommentarer
Postat av: Elias

Nej det är inte olagligt. Jag försöker låtsas varje dag. Jag failar dock ganska hårt.

2008-12-06 @ 19:29:51
URL: http://ftmpojk.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0