Ögonbindlar och julklappsmarodörer

Idag blev jag minsann varse om att HM säljer ögonbindlar nu för tiden. Självklart fick jag lov att införskaffa ett par. Trots att de fanns på just HM och det alltså måste vara modernt. Anti-mode-guden kommer att straffa mig hårt för detta, det kan inte ha varit bra för karman. Som ett försök till att blidka anti-mode-guden låter jag mamma ge mig dem i julklapp, för då har jag ju typ inte köpt dem själv iallafall.

Att slå in julklappar med hundarnas "hjälp" är lite av en sport. Först vandrade Zack iväg med julklappspappret, och sedan med snöret. Efter att jag äntligen lyckats slå in en julklapp stal Boro den och började öppna den. Medan jag räddade pappas julklapp stal Chico Zacks oinslagna julklapp. Sådär höll vi på. Ellie var dock portad från rummet eftersom han är bäst av alla på att öppna paket. Han får liksom en speciell blick när han ser ett paket, sedan är den fina inslagningen en minne blott på några ynka sekunder.
Tillslut blev jag iallafall färdig, och nu ligger hundarna och stirrar mot rummet där klapparna ligger utom räckhåll för dem. De ser ut som små barn som inte kan bärga sig inför Tomtens ankomst. För tror på Tomten, det gör de. Hur kan man inte tro på en rödklädd skäggig full gubbe som åker skoter?

Kommentarer
Postat av: mary

haha jisses vad jag är glad över att puff inte kan öppna paket. han har iaf aldrig försökt.

2008-12-23 @ 01:57:31
URL: http://livingdisaster.blogg.se/
Postat av: helena

Djur är underbara. :)

2008-12-23 @ 12:15:36
Postat av: Lunk

Paket till mig :o

2008-12-23 @ 14:57:28
Postat av: Tessie

Mary: Haha, var glad för det!



Helena: Oh ja, vid vissa tillfällen mer underbara än andra...



Lunk: Ska du ha julklappar också? Jag trodde det räckte med att jag kom på besök.

2008-12-23 @ 15:48:14
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Lunk

njaaa... en klapp skulle inte skada :o

2008-12-23 @ 23:39:53
Postat av: Tessie

Vilken tur att jag har en julklapp till dig då. ;)

2008-12-23 @ 23:42:59
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0