Renhet och gröna monster

Nu har jag strosat runt i flera dagar och känt mig så sjukt ren och fräsch, bara för att jag haft rena mjukisar på mig. Fast idag insåg jag att jag kan ju inte tycka detta i all evighet, nu såhär efter att några dagar förlöpt så är jag faktiskt inte lika fräsch längre. Vilket innebär att jag måste laga den satans duschslangen och ta tag i mig själv. Typiskt. Men jag ser åtminstone någorlunda ren ut. Typ.


Såhär ska inte en orkidé-samling se ut. De blommar ju inte! Otacksamma jäkla växter, jag ska banne mig sluta prata med dem.


Arne däremot, han är snäll. Han knoppar i alla fall. Honom ska jag fortsätta prata med.


Cambrian Åkelina är lite av en sexgalning. Hon förökar sig så det står härliga till, men frågan är vem som sätter på henne om nätterna när jag inte ser. Där har ni iallafall förklaringen till att varenda jävel kommer att få en av Åkelinas avkommor i julklapp. De får inte plats här hemma längre. Hur steriliserar man en orkidé?

Jag tror mig ha bevis på att mina växter inte tycker om mig. När jag åkte bort i en månad så satte minsann två av orkidéerna nya stänger, efter att ha vägrat göra det i månader. Andras växter kan jag minsann väcka från de döda, men det är mina egna växter föga imponerade av.

Kommentarer
Postat av: G

2008-12-03 @ 22:21:56
Postat av: G

Det är ingen idé att prata med dem, de gör som de vill. Själv har jag svält ned växterna på vatten så att de nätt och jämt klarar sig, och om somrarna bjuder man till lite extra och ger dem några minuter i solen så blir de glada och växer. Kanske kan få orkidén i schack?

2008-12-03 @ 22:24:24
Postat av: Tessie

Ja, jag får helt enkelt hota dem med döden! XD

2008-12-04 @ 00:11:46
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0