Nördpatrullen

Idag har jag och Rebekah agerat nördar i skogen för att stilla min oro över Zack som ligger på djursjukhuset.
Det går helt enkelt ut på att artbestämma svampar och klassificera dem som ätbar, giftig eller nomnom. Det vill säga, en aningen bättre klassificering än min vanliga, som går ut på att sortera svamp som kantarell, riktig flugsvamp (dvs röd flugsvamp) och låtsassvamp (dvs de jag inte känner till, som därför inte finns på riktigt).

Dock var vi lite småkassa nördar som kom fram till att röksvampen vi hittade var gammal och därför inte ätbar. Det gjorde ju inte så mycket, de pyser ju rök när man trampar på dem då. Så jag hoppade glatt på svampen, beredd på ett rökmoln.  Schlafs! lät det dock bara. Svampens inre uppenbarade sig, och vi insåg att den minsann visst var ätbar. Var. Men det är ju också ett sätt att komma fram till om svampen går att äta eller inte. Tyvärr förblir den ju inte ätbar efter en sådan behandling...

Kommentarer
Postat av: natalia

Sugen på ny bloggdesign? Gå då in på min blogg, där lägger jag upp designer från ynka 15-40 kr. Vill du kanske ha custom-made? Dom kostar endast 50 kr uppåt. Så titta in!



smartish.blogg.se

2009-08-13 @ 10:25:38
URL: http://smartish.blogg.se/
Postat av: Tessie

Jag tycker min fulsnygga bloggdesign duger alldeles utmärkt med sitt ironiskt pluttesnuttiga utseende.

2009-08-13 @ 11:34:12
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0