Mina skor är stulna

Jag har inga skor. Eller, jag har inga vinterskor. Min kleptomansyster har nämligen varit på besök. När hon skulle packa bilen imorse lånade hon mina snowjoggings, sedan fick hon tydligen så bråttom att hon glömde byta skor när de skulle bege sig till Scandinavium. Så nu springer min syrra runt i snygga kläder, välsminkad och tillfixad som alltid, med snowjoggings på fötterna i Scandinavium. Kvar i skohyllan står hennes moderiktiga skor som jag förbjudits att ha på mig ute i skogen. Så jag får gå runt i joggingskor i snöslasket från och med nu. Blött. Det är iallafall en liten tröst att föreställa sig syrran i sin finfina outfit med mina skogsdojjor på fötterna. Jag fnissar såfort jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0