Att krångla så mycket jag bara kan

Jag har precis gjort en ytterst komplicerad beställning.
Fick ju stipendie för ett tag sedan, och jag bestämde mig för att lägga pengarna på en laptop. Sagt och gjort. Men eftersom jag är i Dalarna nu så vill jag ju få den levererad hit. Dock levererar inte Dell till annan adress än den adress där VISA-kortets innehavare är skriven. Detta löstes på följande vis:
1. Jag beställde datorn i mitt namn för att kunna få studentrabatt.
2. Jag angav pappa som kontakt och hans adress som leveransadress för att kunna få den levererad hit.
3. Eftersom jag sedan inte hittade pappas VISA-kort betalade jag med mammas kort, och vips blev en enkel liten databeställning en salig röra av tre olika personer.

Jag hoppas verkligen att beställningen går igenom och att de inte ringer till kontakten för att fråga om min förvirrade beställning. Pappa vet liksom inte vad en dator är för något och bör verkligen inte sköta sådana kontakter. Hans kommentar om internet var i stil med "Alltså, det där IIIIINTÄRNÄTET, det är ju en hemsk uppfinning, tänk vad mycket skit som hänt i världen sedan det uppfanns!". Det blir till att vakta telefonen de närmsta dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0