Harembyxan -ännu en flopp!

Jag har blivit modern mot min vilja. Plötsligt är det sjukt inne att ha mjukisbyxor, dock till högklackat. För att ge mjukisbyxorna en lite sexigare framtoning kallas de för harembyxor. Vilket bullshit. Varje normalt funtad människa vet att det heter mjukisbyxor, och är något man går runt och sunkar i hemma, inte bär till högklackat på fest. Frågan är om modebrudarna börjar få idétorka gällande fula saker att ha på sig och kalla moderna, eller om någon kändis råkat bli fotad på joggingrundan vilket ledde till att alla wannabes plötsligt vill ha mjukisbyxor. Lika skrattretande är det i vilket fall. Ungefär som hur alla i många år skrattade gott åt det fula 80-talsmodet, men sedan en dag började alla modebrudar plötsligt ha dessa fula kläder igen, eftersom det var modernt. Big fail brudar. Fula kläder kommer alltid att vara fula, även om de råkar bli moderna. Snart kommer säkerligen mameluckernas tid. Jag följer utvecklingen med spänning.

Harembyxorna? Ja dem kan jag säkert köpa på rea för en 50lapp när de är omoderna igen, och gå runt och sunka i dem hemma. Det vill säga använda mjukisbyxorna så som mjukisbyxor ska användas.

Kommentarer
Postat av: mary

harembyxorna är dessutom skitful, med grenen med knäna typ

2009-01-11 @ 16:13:24
URL: http://livingdisaster.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jamen, hade du väntat dej nå annat? Jag menar mjukisbyxor, benvärmare och pumps åsså julgranskulor i öronen...det låter ju som en dröm!











Eller nåt..

2009-01-11 @ 19:03:37
Postat av: Cecilia

Haha. Älskar hur fula människor går omkring och ser ut för tillfället (och tycker sig vara snygga dessutom).

2009-01-11 @ 19:16:35
Postat av: Linn

Varför står det inte vem jag är när jag skrev kommentaren?? Aja, Linn är det iaf.

2009-01-11 @ 19:19:57
Postat av: Tessie

Haha, ja visst är det kul? Synd bara att det gått så pass långt att man inte kan hitta något riktigt snyggt nånstans. Snart får man väl börja sy själv, hujedamig. Och toppa med julgranskulor!

2009-01-11 @ 20:10:23
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: tomas o tompa

Hejsan! Soft blogg!



Nu är vår låt om raplåt om Blondinbella klar, in o hör den om du vill skratta lite!



Jobba på med bloggen, kramar från Lyckliga Gränden

2009-01-11 @ 22:36:28
URL: http://lyckligagranden.blogg.se/
Postat av: stina

jag trodde att harembyxor var såna där byxor med extremt låg gren som är pösiga men sen smala precis vid foten. fast jag har ju ingen som helst modekoll så det var ju självklart att jag har missuppfattat hela grejen. här har man gått runt och trott att man dragit på sej ett par helt vanliga mjukisbrallor, och så har man i självaste verket gått runt i nåt som kidsen på stureplan struttar runt i, det här är ju skandal!

2009-01-12 @ 12:22:43
URL: http://getluckydesigns.blogspot.com
Postat av: Tessie

Du har rätt Stina, men det är ju faktiskt en (ful) form av mjukisar. ;)

2009-01-12 @ 12:50:53
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0