Jägare = efterblivna?

När man pratar om Dalarna kan man dra den generella slutsatsen att jägare = varghatare i de allra flesta fall. Här i Mora har det varit allmänt gnälligt över att en av Mora-vargarna uppehållit sig i byarna stundtals, och nu är folk givetvis rädda för att deras barn ska bli uppätna. Sådant gör ju vargar hela tiden, det vet ju varje varghatare. Senast det hände var dock på 1800-talet. En gång, vad jag kan dra mig till minnes.

Det komiska är att jägarna lägger ut slaktrester överallt i skogarna alldeles i närheten av bebyggelsen. De bjuder alltså in rovdjuren till bebyggelsen. Kanske vore dags att använda den där köttklumpen bakom pannbenet istället? Så länge man ber rovdjuren att komma in i byarna har man ingen rätt att gnälla när de väl kommer hit, faktiskt. För att dra ett exempel så hittade jag tre högar med slaktrester på dagens promenad, alla max 500 meter från närmsta hus. Är jägare allmänt efterblivna, eller vad är problemet?

Kommentarer
Postat av: mary

klart dom är efterblivna. Alla som går runt och skjuter levande varelser för skojs skull har både en och tretton skruvar lösa

2009-01-23 @ 16:05:55
Postat av: Tessie

Ska du säga som äter lik. ;)

2009-01-23 @ 18:41:25
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: mary

haha joo jag vet, men jag har iaf ett visst dåligt samvete för att jag gör det, och jag undviker det gärna

2009-01-23 @ 19:53:02
Postat av: Helena

Jag har fått en kommentarer från flera bågjägare i dag på de inlägg jag skrivit om att bågjakt ska komma att tillåtas. En trodde att jag bloggade åt Djurens Rätt och skrev "Hej Roger och alla andra" och en annan hade klagomål på mitt bildval. Nu hoppas jag bara att fler veganer ska hitta till min blogg också och inte bara jägare :)

2009-01-24 @ 17:56:25
URL: http://www.varavegan.se
Postat av: Ella

Heej , Det inspererar mej att du är så aktiv på din blogg. Men tänk dej i stället hur världen hade sätt ut om det inte fanns jägare ?

Jag var också lite imot det men så träffade jag min sambo och han fick mej faktist att inse en hel del när det både gäller slakt och lidandet !

Hade det inte funnits jägare hade det varit så otroligt mycke djur så det hade inte gått att köra en bil utan att du hela tiden skulle köra på ett djur . Det skulle bli otroligt mycke sjukdomar så dom skulle ligga och plågas ihjäl.

Men jag håller med dej . dom borde inte slänga resterna 500 meter fårn bostads område .

SLäng det längre in i skogen så andra djur kan få äta det i stället . Allt funkar ju som i ett kretslopp !

MAn får välja äta eller ätas !



2009-11-12 @ 14:25:22
URL: http://festflickhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0