Spanska gatuhundar -nu igen.

I morgondagens Uppdrag granskning återvänder de till Julie Rescue, för att ta upp mer felaktigheter organisationen sysslar med. Jag kommer följa programmet med spänning för att se om något av det jag tagit upp i tidigare inlägg gällande vad jag saknade i förra programmet tas upp.

Djurens Rätt har efter programmet om Julie Rescue tagit en mycket konstig ställning gällande gatuhundar, då de på sin hemsida avrådde folk från att adoptera utländska hundar överhuvudtaget. Hur en förening som säger sig arbeta för djurens rättigheter kan ta ett sådant ställningstagande är skrämmande, då de grundar det på felaktigheter hos EN förening. De bör istället klargöra vikten av att vända sig till seriösa omplaceringsverksamheter, och eventuellt ge exempel på några sådana. Med sitt uttalande visar de enbart hur oinsatta de är i ämnet. Mer om detta då jag diskuterat klart detta med Djurens rätt. Deras tidigare kommentar är för närvarande bortplockad från hemsidan, och jag hoppas innerligt att de sätter sig in i ämnet ordentligt innan de kommer med nya grundlösa uttalanden. Annars kommer jag att efter snart 20 års medlemsskap begära utträde ur Djurens rätt. Detta är jag inte ensam om, många har redan gjort det, och många väntar på ett nytt uttalande från djurens rätt innan de fattar sitt beslut om fortsatt medlemsskap.

Kommentarer
Postat av: Carina

Intressant att höra vad du menar med seriösa organisationer son adopterar gatuhundar? Menar du statsägda sådana då, med obegränsade ekonomiska finanser? Eller organisationer som får in enorma belopp av rika välbärgade människor? Eller bolag som vill tjäna pengar på de som lämnats på sopberget?



Julirescue är mig veterligt eb ideell organisation där massor av människor hjälper till efter förmåga, utan någon som helst ersättning. Snarast betalar de av egna medel för att utföra arbetet. Ett arbete som syftar till att rädda utsatt vovvar i land inte så långt borta. Ett land dit svenskar (särskilt pensionärer) rest och bor sedan årtionden tillbaka.

Medhjälparna till Julie kanske inte alla har massor av studier på universitet (vilket väl Julie själv har)och är så väldigt professionella alltid. De är vanliga människor med vanliga jobb som hjälper till på fritiden av ett gott hjärta. Tur det för hundarna och för oss som adopterat därifrån.

2009-11-18 @ 17:55:25
URL: http://nattdjuretsliv.blogspot.com
Postat av: Tessie

En seriös organisation är en organisation som inte ljuger, fifflar med papper, skiter totalt i att kastrera, adopterar bort sjuka hundar och påstår att de är friska...listan på vad Julie Rescue gjort för att få förtjäna stämpeln som OSERIÖSA kan göras lång. Kul för dig att du hade tur med din adoption, alla har tyvärr inte haft det. Sverige kryllar av folk som blivit lurade och bedragna av JR.

2009-11-18 @ 23:30:34
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0