Psykfall och Måsjesus

Dagens drama utspelade sig på spårvagnen. Ett skrikigt gäng som lät som 14åriga kickers ramlade in på vagnen och satte sig givetvis bland oss. En kort stund senare börjar en aspackad brud att peta på Helenas tatuering i nacken.
-Assååå, få ja pilla på den ällär?
-Nej, säger Helena.
-Äh men vafaaaan, vaffö dårå?
-Jag känner inte för det, svarar Helena.
-Ah men JÄVLA PSYKFALL, SÖK HJÄLP! Vad fan tatuerar du dig för då om ingen får pilla?! vrålar fyllot till Helena, varav någon random karl sliter upp sin dåligt gjorda lilla tribal och försöker imponera. Vi är måttligt roade och jag önskar att jag hade en molotovcoctail i väskan. Eller åtminstone en tegelsten.

På hemvägen hittar vi en skadad måsunge som vi döper till Måsart (såklart!), och kör till Fågelcentralen, där Måsart blir ompysslad och förhoppningsvis blir frisk igen, så jag kan hämta Måsart och släppa ut honom igen.

Måsarts tack till oss bestod av några bett i fingrarna.

Numera kallas jag och Helena för Måsjesus. Ja, när folk inte vrålar "psykfall" till oss då.

Kommentarer
Postat av: ronny

Härliga grejer alltså.. Fågeln blir nog lycklig..

2009-07-12 @ 18:33:39
URL: http://vegetarisk.blogg.se/
Postat av: Therése

Jätte bra att ni hjälpte den lilla fågeln! :)

Intressant blogg också =)

2009-07-14 @ 14:05:35
URL: http://terreh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0