Rikedom och sysselsättning

Jag är plötsligt lite smårik efter att ha fått både CSN och tillbaka pengar som Lunk och mamma lånat, och alkohol får man ju inte dricka på ett bra tag, så jag tycker mig behöva en hel samling med mjuka kuddar till sängen, eftersom planen är att spendera hela hösten där med en massa böcker. Jag lyckades nämligen komma in på alla kurser jag sökt, plus en extra kurs som jag blev medlurad på av någon professor. Så första halvan av terminen är det tänkt att jag ska studera matte och etologi på 265%. Egentligen får man enligt någon skum lag bara läsa 150% som max, men jag är expert på att lura systemet. Det gäller att hålla sig sysselsatt. Frågan är hur jag ska ta mig ner på stan, eller ja, in till byn heter det här uppe, när jag inte får köra bil och mina privatchaufförer, dvs mamma och pappa, är upptagna med annat. Jag får väl köpa min miljontals mjuka kuddar en annan dag.

En annan fråga är vart jag la ifrån mig passet när jag kom hem från Jamaica. Det lär ju behövas när jag ska till Berlin med ena kursen på bevarandebiologi-konferens.

Det enda som egentligen fattas mig till hösten är en rejäl dos med självdiciplin och motivation, men allt går ju att köpa på Ebay nuförtiden. I annat fall får jag väl använda samma belöningssystem som alltid, dvs hembakta bullar, kakor och chips. Det löser sig sa han som sket i vasken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

265% d låter helt galet mycke =) men säkert förbannat roligt. Syns på en öl ungefär samtidigt som Ronja kör sitt vårskrik nån gång 2010 då haha!

2009-07-31 @ 19:31:27
Postat av: Tessie

Asch, öl behöver jag ju dricka ändå. Såfort morfinets tider är över, dvs om sisådär 5 veckor :)

2009-07-31 @ 20:54:08
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0