Hobbyrasist

Man blir ju lite hobbyrasist när ett trettiotal kids står och kastar grova grenar och glasflaskor på ens fönster på kvällen. Särskilt begåvade eller nyskapande är de ju inte heller. När man går ut och tar kort på dem hotar de som vanligt med att knulla ens mamma, varav man i vanlig ordning svarar att "gör det du, det är väl inte mer än rättvist eftersom jag knullade din mamma igår och jävlar vad hon luktade illa". Smarta som de är påpekar de även att jag kan ta hur mycket kort jag vill eftersom bilderna ändå blir svarta eftersom det är mörkt ute. När man frågar om de är efterblivna och aldrig hört talas om blixt springer hela gänget in i skogen och gömmer sig. Tänk vilken läskig tant jag är som kan skrämma "tuffa" kids. Det är nästan så jag skiter på mig av skräck när jag ser mig själv i spegeln.

Sådant får man leva med i förorten. Sa jag att jag önskar mig ett hagelgevär i julklapp?

Funderar på att klä ut mig till förortskid på maskeraden ikväll. Dvs måla ansiktet svart, ha en bensindunk i näven, och upprepa för alla att jag minsann ska knulla deras mammor. Fast det kanske inte blir så roligt att åka ensam hem till Biskopsgården på natten sedan isåfall?

Kommentarer
Postat av: maria

haha du är fan bäst!

2009-10-31 @ 13:16:52
URL: http://www.metrobloggen.se/janemary
Postat av: lunk

haha nice, hade jag varit där hade jag nog spottat på ett par kids också eventuellt dödat några för att statuera ett exempel. fan vad jag hatar sånt där!

2009-12-17 @ 16:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0