Snus, svininfluensa och Döden

Vi glömmer att köpa snus hela tiden. Om 10 år kommer vi fortfarande gå runt och upprepa för varandra att vi minsann ska komma ihåg att köpa snus imorgon.

Idag ska vi vara vuxna och bjuda på trerätters middag. På köpet får man svininfluensa, eftersom Sofia först fick det, sen jag, och nu Maja. Har en känsla av att vi inte kommer få några gäster med det fina extraerbjudandet. Skulle vara Ola då, eftersom han dyrkar vår eminenta matlagningskonst.

För övrigt så träffade jag Döden här om dagen. Han är lite moderniserad numera, och utger sig för att vara en mörkhyad äldre man i orangefärgat skägg, och med käpp istället för den omoderna lien. Men jag såg allt de svarta ögonen! Tydligen såg jag inte tillräckligt sjuk ut, för han stirrade bara länge på mig, för att sedan gå vidare för att hämta någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0