Flyt

Om man har tänkt åka till skolan på morgonen kan det vara en bra idé att ställa väckarklockan. Men eftersom jag är gammal glömmer jag saker ibland.

Idag vaknade jag 45 minuter innan min lektion började. Grejen är att det tar 40 minuter från att jag går ut genom dörren tills jag sitter i salen, om jag springer som en idiot till och från spårvagnen, och har extrem tur så att vagnen kommer precis när jag kommer rusandes till hållplatsen. Det gjorde den idag. De andra 5 minuterna gick åt till att kasta på mig kläderna som låg närmast sängen ovanpå nattlinnet, rafsa ihop skolsakerna och panikslaget ringa hem Maja som fick sköta om hundarnas morgonrastning och frukost. Jag hann med en hårsmån i tid. Tjoho! Lite kaffe på rasten och jag var fit for fight igen, och kände hur en sovmorgon och maratonruschen faktiskt gjort mig gott.

Det bästa är att jag äntligen hittat både hissen och kaffestället i skolan, så nu klarar jag mig utan att behöva tjata på Crille om var alla viktiga saker finns mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0