Gråskala

Vaknade 4 inatt av att jag kunde andas genom näsan igen. Fantastisk känsla, så jag gick ut och satte mig på altanen omedelbums och njöt. Då blev jag snorig igen. Typiskt.

Annars så är saker inte alls som de varit under hela mitt liv. Allt är inte svart eller vitt längre. Plötsligt finns en gråskala, och där har plötsligt allt hamnat. Allt och alla som varit vita och ofelbara ses med nya ögon och omvärderas totalt, samma med det svarta. Det finns ingen perfektion eller becksvarthet längre. Ganska chockerande faktiskt. Det ger upphov till massa tankar och en hel del besvikelse över hur saker och ting egentligen är, vilket inte alls är som jag trott. Känns lite som att jag lär känna världen och människorna i den på nytt, och nu ser jag även de dåliga sidorna jag valt att ignorera tidigare. Dessutom hittar jag gömda sidor hos mig själv jag aldrig sett tidigare, sidor jag både gillar och inte gillar.

Min värld har satts i gungning. Följ med på tidernas bästa rollercoaster. Och ta inte alltför illa upp av att bli omvärderade.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag blev superbesviken när jag hittade gråskalan. Inte är det väl såhär det ska var? Tänkte jag. Det självklara fanns inte mer. Ingen tydlig linje. Bara sudd och märkliga känslor.



Jag är fortfarande benägen att vilja dela upp i svart och vitt. Jag söker efter tydligheten och vill ha ett bestämt schema, men för varje år blir det grå alltmer nyanserat och trevligt. Men det var en jobbig tid när allt, som du skriver, skulle omvärderas. Men oxå spännande!



Kram!

2010-04-14 @ 18:15:46
Postat av: Helena

Visst är det skönt när det känns så?

2010-04-23 @ 23:09:39
URL: http://mod.webblogg.se/
Postat av: Tessie

Jättekonstigt och helt nytt och en sjujäkla soppa att gå igenom, men samtidigt är det ändå skönt. Man är ju ett stort steg på vägen. :)

2010-04-24 @ 12:16:25
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0